مقالات آرشیو خبر ها
فرار آرژانتینی از قرنطینه یا چگونه هیگواین تار و مار شد؟!

فرار آرژانتینی از قرنطینه یا چگونه هیگواین تار و مار شد؟!

 

لحظات به دشواری پیش می‌روند. مناطقی در نقاط مختلف ایتالیا این روزها موقعیتی شبیه شرایط جنگی را پشت سر می‌گذارند. در لمباردیا آمار کشته‌شدگان آنچنان شمارش می‌شود که گویی با تلفات یک جنگ نابرابر مواجه هستیم. شهرها خلوت و تاریک هستند و انگار یکبار دیگر نبرد همیشگی خیر و شر از سر گرفته شده است.

 

آنها که خونسردی‌شان را حفظ کرده‌اند به دیگران توصیه می‌کنند که هشدارها را جدی بگیرند و نکات اعلام شده از سوی مقامات را مراعات کنند تا در معرض آلودگی قرار نگیرند. رایج‌ترین توصیه «هوشیاری» است؛ اینکه قوی‌ترین‌ها نیز با غفلت از این اصل مهم ممکن است به بی‌دفاع‌ترین و ضعیف‌ترین‌ها مبدل شوند.

 

درام‌ ‌ها نیز همیشه با همین عناصر و در همین نقاط آغاز می‌شوند. بیاید به خاطر بسپاریم که فوتبالیست‌ها و افراد سرشناس نیز در اوج شهرت و ثروت نیز می‌توانند همانند مردم عادی با ترس و دلهره قرین باشند. آنها تنها کمی خوش‌شانس‌تر از باقی مردم هستند و با تکیه بر همین ویژگی و البته تلاش توانسته‌اند امکانات و منابع بیشتری را اطراف خود ایجاد کنند.

 

در این روزهای تعطیلی، رسانه‌ها باید بیشتر از پیش در انتشار اخبار دقت کنند. در این روزهای شیوع ویروس کرونا «شایعه» همانقدر که می‌تواند باعث تزریق ناامیدی در حوزه اجتماعی شود در ورزش نیز می‌تواند آثار مخربی به جای بگذارد. به فاصله 24 ساعت از انتشار خبر سفر گونزالو هیگواین مهاجم 32 ساله یووه به آرژانتین برای دیدار با مادر بیمارش، انتقادهای فراوانی از سوی طرفداران یووه در شبکه‌های مجازی به راه افتاده است.

 

 

اگر درخواست او با قید فوریت به مدیریت باشگاه رسید و او چمدان به دست در فرودگاه «Turin‐Caselle» همراه با همسر و دخترش دیده شد؛ این مشاهده هرگز به معنی خودسری؛ عدم هماهنگی با باشگاه و یا از روی واهمه و به قصد فرار نبوده است. چه‌آنکه اگر پای ترس نیز در میان باشد او نیز همانقدر حق دارد از این شرایط وحشتناک واهمه داشته باشد که سایرین. او نگران حال نامساعد مادرش است و باید به او، احساس و تصمیمش احترام گذاشت. انسان‌ها با تفاوت‌‎هایشان قابل احترام هستند. انسان‌ها دوست دارند در بزنگاه‌هایی اینچنین در کنار عزیزترین‌شان باشند و این احساسات انسانی بی‌تردید سزاوار احترام است و نه کج‌اندیشی و هتک حرمت.

 

باز شدن پرونده «گریختن ال‌پیپیتا» از ایتالیا یک ارسال پالس نادرست از سوی خبرنگارانی است که این روزها خانه‌نشین شده‌اند و در فقر اخبار فوتبالی چاره‌ای جز ساختن حاشیه‌ ندارند.

 

زمزمه‌های موذیانه ترس هیگواین بابت گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور ایتالیا و بهانه‌کردن کسالت مادرش و تحت فشار قرار دادن باشگاه برای اعطای رضایت به او و سفر این بازیکن به آرژانتین بی‌تردید یک شایعه‌انگاری و تزریق اطلاعات نادرست به هوادارانی است که با خشم شاهد ترس و ترک فرنطینه از سوی مهاجم نه‌چندان موفق این فصل‌شان هستند.

 

کافی‌ است سرخط اخبار بی‌طراوت این روزها را مرور کنید: «هیگواین قطعاً در پایان فصل از یووه جدا خواهد شد، عملکرد هیگواین حتی صدای ساری را نیز درآورده است، ال‌پیپیتا دیگر جایی در یووه ندارد، فرار آرژانیتنی از قرنطینه، مهاجم بیانکونری از ترس مادرش را بهانه کرد و... » همه این اخبار تنها به این خاطر ناگهان زاییده شد که هیگی تصمیم گرفت به کشورش برود. رذالت تا جایی پیش رفته که برخی از خبرنگاران با نشان دادن شرایط سایر بازیکنان یووه درصدد برآمده‌اند تا نشان دهند بسیاری از هم‌قطاران هیگواین دشواری ماندن در قرنطینه را به جان خریده‌اند اما هرگز همانند او تصمیمی از روی هراس و ترس نگرفته‌اند.

 

شاید همه چیز از خبر La República شروع شد: «علی‌رغم مثبت اعلام شدن تست کرونای روگانی و ماتوئیدی، گونزالو هیگواین که می‌بایست یک هفته دیگر در قرنطینه بماند در حالیکه قصد داشت سوار بر یک هواپیمای اختصاصی جت شود توسط پلیس در فرودگاه تورین متوقف شد.» این خبرِ نه‌چندان درست تنظیم شده هرچند ساعاتی بعد از سوی Tuttosport به این شکل تصحیح شد: «تصمیم گونزالو هیگواین برای بازگشت به آرژانتین و خروج از قرنطینه کاملاً با هماهنگی و اجازه باشگاه یوونتوس بوده است و حتی بیانکونری‌ها نیز ترتیب سفر او با یک فروند جت اختصاصی را نیز داده بودند. مضاف بر این گواهی صحت سلامت او که در آن تصریح شده بود تست کرونای هیگواین منفی است نیز برای مشاهده مسئولان فرودگاه به این بازیکن داده شده بود. برخلاف شایعات او برای دیدار با مادر مریض‌اش مجبور به سفر به آرژانتین شده است.» اما هرگز نتوانست جلوی بازی جدید و شعله‌های خشمی که بر علیه این بازیکن آغاز شده بود را بگیرد.

 

بی‌تردید کادر مدیریت درمان باشگاه یوونتوس هرگز به بازیکنان مجوز خروج از قرنطینه را نخواهد داد مگر در شرایط اضطراری. شیوه‌ای که بعید است هیچ پارامتر دیگری در آن تأثیر داشته باشد. اگر کریستیانو رونالدو برای ملاقات با مادرش تورین را به ناچار ترک کرده، هیچ دلیلی وجود ندارد که در موقعیتی مشابه، بیانکونری مانعی برای خروج سایرین شود. در یووه هیچ تفاوتی میان بازیکنان گذاشته نمی‌شود و مجوزها در شرایط ویژه پس از دریافت دلایل موجه به متقاضیان داده می‌شود.

 

در این شرایط ایجاد هیستری و الصاق نجواهای تفرقه‌انگیز حوالی اتمسفر باشگاه تنها از سوی مغرضین و کسانی است که می‌خواهند شرایط روانی تیم را متشنج کنند. مدیریت یوونتوس بر این باور است که گونزالو هیگواین همانند همیشه رفتاری کاملاً حرفه‌ای از خود نشان داده و هیاهوی بی‌ثمر به‌وجود آمده هرگز نمی‌تواند احترام و شایستگی که برای گونزالو قائل هستند را خدشه‌دار کند.

 

استمرار این بازی اشتباه نه‌تنها باشگاه و سایر بازیکنان که خود هیگواین را نیز به شدت آزار خواهد داد و حساسیت طرفداران دوآتشه نسبت به او را نیز افزایش خواهد داد. نباید فراموش کرد که با اتمام تعطیلات، یووه سخت‌تر از همیشه نبرد در سه جبهه دشوار را در پیش دارد و به انگیزه‌ها و شم گلزنی مهاجم آرژانتینی‌اش نیاز دارد. از یاد نخواهیم برد که او نیز همانند کریستیانو، مستحق احترام است و نباید پیوستن به مادرش را منفی تفسیر کرد و او را از ستاره پرتغالی و محبوب تیم متمایز دانست.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: